Barwy Europy
Barwy Europy - opis projektu
Barwy Europy - cele projektu
Barwy Europy - koordynator i partnerzy
Barwy Europy - wizyty w krajach partnerskich
Barwy Europy - opis działań
Regulamin udziału ucznia w wyjeździe zagranicznym
Cuda Europy
Cuda Europy - cele projektu
Cuda Europy koordynator i partnerzy
Cuda Europy - działania
Cuda Europy - wizyty
Cuda Europy - opis
Dźwięki Europy
Dźwięki Europy - opis
Dźwięki Europy - cele
Dźwięki Europy - koordynator i partnerzy
Dźwięki Europy - rezultaty
Dźwięki Europy - spotkania
Dźwięki Europy - działania
Dźwięki Europy - produkty
Dźwięki Europy - ewaluacja
Europejskie Okno
Okno jest często symbolem wyjścia, otwarcia się na to, co przed nami. Musimy jednak znać swoje wnętrze, musimy dobrze się czuć we własnym domu, abyśmy chcieli otworzyć się na to, co nowe, inne i nieznane.
Temat projektu – „Europejskie okno – patrzymy przez nie, aby zrozumieć świat” - odnosi to się do szeroko rozumianego dziedzictwa kulturowego krajów uczestniczących w projekcie.
Ramy tego kulturowego okna to: tradycja, sztuka, wybitni twórcy i literatura. W trakcie trwania projektu uczniowie poznawali kulturę własnego kraju: tradycje i walory turystyczne różnych regionów, ludowe tańce i pieśni, regionalną kuchnię, życie i twórczość wybitnych przedstawicieli narodowej kultury, najwartościowsze pozycje krajowej literatury.
Założeniem projektu było, aby uczniowie, coraz bardziej świadomi swojego dziedzictwa narodowego, otwierali się równocześnie na różnorodność i bogactwo kulturowe innych krajów europejskich. Dzieci poznawały bowiem również kulturę krajów partnerskich, wymieniały się materiałami i dzieliły się zdobytą wiedzą. Nawiązały wzajemne kontakty i przyjaźnie, są bardziej ciekawe świata i tolerancyjne.
Minęły trzy lata wspólnej pracy, zabawy, wysiłku, trzy lata poznawania siebie i innych. W efekcie każde z nas rozumie, że jedno z drugiego wynika, że nic nie jest samo dla siebie, że kultury się przenikają.
Powrót do głównej strony projektu