Barwy Europy
Barwy Europy - opis projektu
Barwy Europy - cele projektu
Barwy Europy - koordynator i partnerzy
Barwy Europy - wizyty w krajach partnerskich
Barwy Europy - opis działań
Regulamin udziału ucznia w wyjeździe zagranicznym
Cuda Europy
Cuda Europy - cele projektu
Cuda Europy koordynator i partnerzy
Cuda Europy - działania
Cuda Europy - wizyty
Cuda Europy - opis
Dźwięki Europy
Dźwięki Europy - opis
Dźwięki Europy - cele
Dźwięki Europy - koordynator i partnerzy
Dźwięki Europy - rezultaty
Dźwięki Europy - spotkania
Dźwięki Europy - działania
Dźwięki Europy - produkty
Dźwięki Europy - ewaluacja
Europejskie Okno
Powrót do głównej strony projektu
Wizyta robocza w Osningschule Bielefeld w Bielefeld (NIEMCY): Podczas wizyty partnerzy projektu przedyskutowali zadania zaplanowane na pierwszy rok projektu. Szkoły partnerskie zaprezentowały siebie, przekazały pozostałym partnerom materiały i informacje na temat szkoły i swojego miasta. Uczniowie Osningschule Bielefeld zaprezentowali przygotowany program artystyczny składający się z popularnych niemieckich piosenek oraz wykonania fragmentów utworów Beethovena na instrumentach perkusyjnych. Uczniowie szkół partnerskich zaprezentowali wykonane z inspiracji muzyką Ludwika van Beethovena prace plastyczne i literackie. Brali również udział w zajęciach na temat Beethovena. Podczas zajęć wykonywali prace plastyczne, inspirując się muzyką kompozytora, tworzyli akompaniamenty na instrumentach perkusyjnych do poszczególnych utworów, w małych grupach przygotowywali układy taneczne do utworów: „Oda do radości” i „Dla Elizy”. Uczyli się piosenek i zabaw muzycznych popularnych w Niemczech. Ponadto zorganizowana została wycieczka do Bonn – miasta urodzin Ludwika van Beethovena, gdzie uczniowie i nauczyciele szkół partnerskich zwiedzili Dom Beethovena oraz miejsca związane z kompozytorem. W Domu Beethovena partnerzy uczestniczyli w pokazie multimedialnym opery „Fidelio”. |
zdjęcia:
|
Wizyta robocza w Matyas Kiraly Altalanos Iskola Es Alapfoku Muveszetoktatasi Intezmeny w Szolnoku (WĘGRY): 13–18 lutego 2008 r. Podczas wizyty partnerzy projektu omówili bieżące zadania i zaprezentowali produkty, materiały oraz prace uczniów. Zorganizowano lekcje na temat życia i muzyki Franciszka Liszta, podczas których dzieci wraz z kolegami z innych krajów partnerskich wykonywały prace plastyczne z inspiracji muzyką kompozytora, słuchały utworów Liszta, poznawały miejsca w Europie związane z kompozytorem. Podczas wspólnych warsztatów tanecznych dzieci uczyły się popularnych tańców węgierskich i zabaw muzycznych. Zorganizowana została wycieczka do Budapesztu, gdzie nauczyciele i uczniowie zwiedzili miejsca związane z Franciszkiem Liszta, a zwłaszcza Muzeum kompozytora. Ponadto wzięli udział w koncercie muzyki Liszta i innych kompozytorów węgierskich zorganizowanym w muzeum. |
zdjęcia:
|
Wizyta robocza w CEIP Cardenal Cisneros w Torrealgunie w Hiszpanii: Podczas wizyty nauczyciele opracowali ankietę skierowaną do uczniów, nauczycieli i rodziców w celu uzyskania informacji na temat tego, jaki wpływ miały działania podjęte w pierwszym roku trwania projektu na poszczególne badane grupy. Dzieci szkoły hiszpańskiej uczyły swoich gości tańca, zabaw muzycznych i piosenek popularnych w Hiszpanii. Odbyły się zajęcia na temat Joaquina Rodrigo oraz operetki hiszpańskiej – Zarzueli. Zorganizowane zostały warsztaty plastyczne, podczas których zaprezentowano kostiumy charakterystyczne dla Zarzueli, a dzieci wykonywały elementy stroju. Ponadto partnerzy uczestniczyli w dwóch koncertach: koncercie gitarowym „Muzyka Joaquina Rodrigo” oraz koncercie operetkowym „Operetka hiszpańska – Zarzuela”. Uczniowie szkół partnerskich zaprezentowali również wykonane z inspiracji muzyką Rodrigo i Zarzueli prace plastyczne i literackie. |
zdjęcia z wizyty w Hiszpanii |
Wizyta robocza w Heinrich-Nordhoff-Gesamtschule w Wolfsburgu (NIEMCY): Podczas wizyty partnerzy opracowali wyniki przeprowadzonej po pierwszym roku ewaluacji, sformułowali wnioski i przedyskutowali szczegóły działań zaplanowanych na drugi rok trwania projektu. Wymieniono się materiałami, zaprezentowano produkty, prace literackie i plastyczne uczniów. Uczniowie i nauczyciele uczyli się wzajemnie zabaw muzycznych, piosenek i tańców. Każda szkoła partnerska zaprezentowała przygotowany na wizytę program artystyczny składający się z piosenek, tańców i instrumentalnych wykonań utworów poznawanych w projekcie kompozytorów. Zorganizowane zostały zajęcia muzyczne i plastyczne na temat muzyki Fryderyka Haendla. Partnerzy uczestniczyli również w koncercie muzyki organowej Haendla w wykonaniu muzyków Towarzystwa Muzycznego Wolfsburga. |
|
Wizyta robocza w Beech Early Years Infant and Junior School w Huddersfield Podczas spotkania partnerzy wymienili opinie na temat dotychczasowych działań, zaplanowali zadania związane z przygotowaniem produktu końcowego, a także przedyskutowali zadania związane z planowanym podczas wizyty w Polsce Europejskim Festiwalem Muzycznym. Ponadto wzięli udział w zajęciach na temat muzyki Edwarda Elgara. Odbyły się warsztaty taneczne, podczas których uczniowie i nauczyciele szkół partnerskich uczyli się nawzajem piosenek i zabaw muzycznych popularnych w ich krajach. Ponadto podczas Wieczoru Brytyjskiego dzieci uczyły się popularnych tańców angielskich. |



















