Barwy Europy
Barwy Europy - opis projektu
Barwy Europy - cele projektu
Barwy Europy - koordynator i partnerzy
Barwy Europy - wizyty w krajach partnerskich
Barwy Europy - opis działań
Regulamin udziału ucznia w wyjeździe zagranicznym
Cuda Europy
Cuda Europy - cele projektu
Cuda Europy koordynator i partnerzy
Cuda Europy - działania
Cuda Europy - wizyty
Cuda Europy - opis
Dźwięki Europy
Dźwięki Europy - opis
Dźwięki Europy - cele
Dźwięki Europy - koordynator i partnerzy
Dźwięki Europy - rezultaty
Dźwięki Europy - spotkania
Dźwięki Europy - działania
Dźwięki Europy - produkty
Dźwięki Europy - ewaluacja
Europejskie Okno
EFEKTY REALIZACJI PROGRAMU
Uczniowie:
- zapoznali się z życiem i najbardziej znanymi utworami Franciszka Liszta, Ludwika van Beethovena, Fryderyka Chopina, Edwarda Elgara, Fryderyka Haendla i Joaquina Rodrigo oraz muzyką charakterystyczną dla operetki hiszpańskiej Zarzueli;
- odkryli piękno muzyki klasycznej;
- wyrażali swoje odczucia muzyczne poprzez działania plastyczne, taniec, gest, ruch, poezję i prozę;
- poznali tańce, muzyczne zabawy i piosenki popularne w krajach partnerskich;
- rozwinęli w sobie wrażliwość na piękno muzyki i innych dziedzin sztuki;
- rozwinęli umiejętność redagowania lirycznej i prozaicznej wypowiedzi pisemnej;
- rozwinęli swoje poczucie rytmu i słuch muzyczny;
- rozwinęli umiejętności i zdolności plastyczne;
- poznali interesujące, różnorodne techniki plastyczne;
- rozwinęli umiejętność posługiwania się nowymi technologiami;
- rozwinęli w sobie poczucie własnej wartości oraz pewność siebie;
- rozwinęli umiejętność posługiwania się językiem angielskim, zwłaszcza w zakresie mówienia i pisania, oraz motywację do nauki języków obcych;
- stali się bardziej świadomi różnic i podobieństw kulturowych krajów europejskich biorących udział w projekcie;
- nawiązali kontakty i przyjaźnie z dziećmi innych krajów europejskich, zdobyli wiedzę na temat krajów partnerskich;
- poznali kulturę muzyczną, tradycje i zwyczaje krajów partnerskich;
- poznali system nauki w szkołach partnerskich;
Nauczyciele:
- poznali systemy edukacyjne krajów partnerskich;
- skorzystali z doświadczeń szkół biorących udział w projekcie w zakresie metod nauczania i form pracy;
- wzbogacili stosowane metody nauczania i formy pracy;
- poznali kulturę krajów partnerskich;
- rozwinęli swoją wiedzę na temat europejskiej muzyki;
- zdobyli umiejętność organizowania międzynarodowych spotkań;
- nawiązali kontakty i przyjaźnie z nauczycielami szkół partnerskich.
- rozwinęli umiejętność posługiwania się obcymi językami, a niektórzy zachęcili się do nauki języków;
- rozwinęli umiejętność posługiwania się nowymi technologiami;
- rozwinęli postawę tolerancji wobec odmienności kulturowej innych narodów;
Szkoła:
- wzbogaciła ofertę dydaktyczno - wychowawczą;
- wzbogaciła zasób pomocy dydaktycznych do nauki języka angielskiego i muzyki;
- nawiązała nowe kontakty z innymi instytucjami edukacyjnymi i kulturalnymi;
- zyskała przyjaciół w innych krajach europejskich;
Powrót do głównej strony projektu