Dla uczniów
Dla rodziców
Szkolny zestaw programów nauczania
Szkolny zestaw podręczników
Zajęcia pozalekcyjne
Konsultacje dla uczniów i rodziców
Kalendarz roku szkolnego
Wyprawka pierwszoklasisty
Informacje o ubezpieczeniu
Sekretariat
Nabór uczniów do I klasy na rok szkolny 2023-2024
Nr konta Rady Rodziców
KOMUNIKATY
Szkolne mundurki
Jadłospis
Pedagog
Biblioteka
Projekt mLegitymacja
Świetlica
Akcje charytatywne
VI Regionalny Konkurs Historyczny
VIII Międzyszkolne Dyktando dla uczniów klas IV - VIII
IV Międzyszkolny Konkurs Plastyczny
Klub Młodych Literatów dla klas IV-VIII
Klub Młodych Literatów dla klas I-III
Konkursy dla uczniów
Przyroda w naszym obiektywie
Konkurs matematyczny RACHMISTRZ
Blog kaligraficzny klas I-III
Blog matematyczny klas I-III
Blog Zabawy logopedyczne
Blog historyczny
Blog biologiczno-chemiczny
Konkurs Szanuj energię, chroń klimat
EDUPORTAL
Wirtualna galeria prac plastyczny uczniów klas I - III
Wirtualna galeria prac plastyczny uczniów klas IV - VII
Regulamin boiska wielofunkcyjnego
PRACA W SP24
Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
Wizyta w szkole partnerskiej:
Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
w Szolnoku na Węgrzech
w dniach od 18 do 23 listopada 2013 r.
Cele wizyty:
- ustalenie szczegółów zadań projektowych, a zwłaszcza sposobu prowadzenia wspólnej strony internetowej,
- poznanie węgierskiego systemu nauczania, oraz metod i form pracy z uczniami stosowanych przez węgierskich nauczycieli,
- poznanie węgierskiego malarstwa oraz sztuki regionalnej, a także zwiedzenie węgierskich galerii sztuki,
- poznanie charakterystycznych dla Węgier tradycji, zwyczajów i potraw,
- nawiązanie wzajemnych przyjaźni,
- rozwijanie znajomości języka angielskiego.
Opis wizyty:
Na początku wizyty odbyło się spotkanie uczestników wizyty ze społecznością szkoły węgierskiej. Każda szkoła partnerska przedstawiła prezentację multimedialną lub film na temat swojej szkoły, miasta i kraju, a także narodowych malarzy. Ponadto szkoła węgierska przedstawiła prezentację na temat systemu nauczania w szkołach węgierskich. Partnerzy zwiedzili szkołę, poznali stosowane tam metody nauczania i formy pracy. Uczniowie uczestniczyli wraz z dziećmi szkoły węgierskiej oraz innych szkół partnerskich w lekcjach i różnorodnych zajęciach. Nauczyciele szkoły węgierskiej przygotowali: lekcję historii na temat wydarzeń historycznych przedstawionych na obrazach malarzy węgierskich, inscenizację teatralno - muzyczną przedstawiającą wydarzenia ukazane w panoramie Arpada Fesztyego ?Przybycie Węgrów?, pokaz malowania na piasku przedstawiający sceny z obrazów ?Przybycie Węgrów? Arpada Fesztyego i ?Kobieta Egeru? Bertalana Szekely?ego oraz film animowany nakręcony przez jednego z uczniów z inspiracji obrazem ?Kobieta Egeru?, z wykorzystaniem klocków lego.
Uczniowie i nauczyciele wzięli także udział w warsztatach plastycznych: wykonywanie sakiewek ze skóry zdobionych motywami maków z inspiracji obrazem Pala Szinyei Merse ?Pole maków?, grawerowanie na ?złotych blaszkach? ornamentów średniowiecznych z inspiracji obrazem ?Kobieta Egeru?, warsztaty sitodruku i linorytu - wykonywanie postaci rycerzy i wojowników przedstawionych w panoramie Fesztyego i obrazie ?Kobieta Egeru?. Odbył się także pokaz tradycyjnych węgierskich tańców, po którym zorganizowano warsztaty taneczne. Ponadto odbyło się spotkanie nauczycieli szkół partnerskich, w trakcie którego każda szkoła zaprezentowała prace uczniów wykonane z inspiracji malarstwem węgierskim, przedyskutowano również planowane działania projektowe oraz sposób prowadzenia strony internetowej projektu. Partnerzy zwiedzili miasto Szolnok, a w szczególności ratusz, oraz Miejskie Muzeum Sztuki, gdzie mogli zobaczyć wystawę malarstwa węgierskiego i wziąć udział w lekcji muzealnej. Odbyła się także wycieczka do Opusztaszer, gdzie partnerzy zwiedzili panoramę Arpada Fesztyego "Przybycie Węgrów na Wielką Równinę Węgierską". Ponadto zwiedzili znajdujący się w Opustaszer skansen tradycyjnej wsi węgierskiej i wzięli udział w warsztatach sztuki regionalnej z filcowania. Partnerzy węgierscy zorganizowali również wycieczkę do Budapesztu, gdzie uczestnicy wizyty zwiedzili Muzeum Victora Vasarelego i Galerię Narodową. W Muzeum Vasarelego nauczyciele i uczniowie obejrzeli obrazy malarza w oryginale oraz wzięli udział w warsztatach plastycznych z inspiracji tymi dziełami. Z kolei w Galerii Narodowej razem z przewodnikiem obejrzeli obrazy Pala Szinyei Merse, dzieła Bertalana Szekelyegooraz obrazy Thana Mora. Przewodniczka oprowadzająca uczestników wizyty po galerii przekazała dużo interesujących informacji na temat poznawanych w projekcie węgierskich dzieł malarskich i ich twórców, a także tajników sztuki malarskiej.
Rezultaty wizyty:
- ustalenie sposobu prowadzenia wspólnej strony internetowej,
- wiedza na temat węgierskiego systemu nauczania oraz metod i form pracy z uczniami stosowanych przez węgierskich nauczycieli,
- znajomość węgierskiego malarstwa oraz sztuki regionalnej,
- wiedza na temat charakterystycznych dla Węgier tradycji, zwyczajów i potraw,
- nawiązane znajomości i przyjaźnie
- lepsza znajomość j. angielskiego.
- umiejętności społeczne uczniów.