Dla uczniów
Dla rodziców
Szkolny zestaw programów nauczania
Szkolny zestaw podręczników
Zajęcia pozalekcyjne
Konsultacje dla uczniów i rodziców
Kalendarz roku szkolnego
Wyprawka pierwszoklasisty
Informacje o ubezpieczeniu
Sekretariat
Nabór uczniów do I klasy na rok szkolny 2023-2024
Nr konta Rady Rodziców
KOMUNIKATY
Szkolne mundurki
Jadłospis
Pedagog
Biblioteka
Projekt mLegitymacja
Świetlica
Akcje charytatywne
VI Regionalny Konkurs Historyczny
VIII Międzyszkolne Dyktando dla uczniów klas IV - VIII
IV Międzyszkolny Konkurs Plastyczny
Klub Młodych Literatów dla klas IV-VIII
Klub Młodych Literatów dla klas I-III
Konkursy dla uczniów
Przyroda w naszym obiektywie
Konkurs matematyczny RACHMISTRZ
Blog kaligraficzny klas I-III
Blog matematyczny klas I-III
Blog Zabawy logopedyczne
Blog historyczny
Blog biologiczno-chemiczny
Konkurs Szanuj energię, chroń klimat
EDUPORTAL
Wirtualna galeria prac plastyczny uczniów klas I - III
Wirtualna galeria prac plastyczny uczniów klas IV - VII
Regulamin boiska wielofunkcyjnego
PRACA W SP24
Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
Wizyta w szkole partnerskiej: Agrupamento de Escolas de Alfena - Escola EB 2,3 de Alfena w Alfenie w Portugalii
w dniach od 17 do 22 marca 2014 r.
Cele wizyty:
- omówienie działań projektowych, prezentacja dotychczasowych rezultatów
- omówienie szczegółów dotyczących prowadzenia strony internetowej projektu,
- poznanie metod i form pracy z uczniami stosowanych przez portugalskich nauczycieli,
- poznanie portugalskiego malarstwa oraz sztuki regionalnej, a także zwiedzeni portugalskich galerii sztuki,
- poznanie charakterystycznych dla Portugalii tradycji, zwyczajów i potraw,
- nawiązanie znajomości i przyjaźni,
- rozwijanie znajomości języka angielskiego.
Opis wizyty:
Partnerzy poznali portugalski system edukacji. Uczniowie uczestniczyli w zajęciach razem z dziećmi innych szkół partnerskich. Z kolei nauczyciele obserwowali zajęcia, a także zwiedzili szkoły należące do zespołu, jaki stanowi szkoła w Alfenie: przedszkole, szkołę podstawową i średnią, poznając tym samym metody nauczania i formy pracy stosowane na różnych etapach kształcenia. Podczas wspólnego spotkania nauczyciele omówili zadania projektowe, zaprezentowali swoje dotychczasowe działania i powstałe prace uczniów. Doprecyzowano zadania związane z prowadzeniem wspólnej strony internetowej. Omówiono sposób zamieszczania na stronie prac uczniów powstałych z inspiracji obrazami poznawanych w projekcie malarzy oraz opisów działań i zdjęć przedstawiających te działania. Odbyły się warsztaty plastyczne z inspiracji malarstwem Amadeo de Souza Cardoso: ?Ekologiczne kwiaty z recyklingu? i ?Wachlarze zdobione motywami z obrazów Amadeo de Souza Cardoso?. Zorganizowany został wieczór kultury portugalskiej, w trakcie którego odbyła się degustacja tradycyjnych portugalskich potraw. Dodatkowo szkoła portugalska zorganizowała festyn z udziałem nauczycieli i uczniów szkół partnerskich oraz całej społeczności szkolnej, rodziców i mieszkańców miasta. Ponadto zorganizowane zostały dwie wycieczki: do Porto i Amarante. W Porto uczestnicy spotkania zwiedzili muzeum, dom i pracownię poznawanego w projekcie malarza portugalskiego Julio Resende, a także obejrzeli dzieło tego twórcy - mural ?Ribeira Negra?. Z kolei w Amarante partnerzy zwiedzili muzeum Amadeo de Souza Cardoso, gdzie mogli zobaczyć obrazy malarza w oryginale i zdobyć wiedzę na temat cech jego malarstwa. Na zakończenie wizyty odbyło się spotkanie z władzami miasta, podczas którego uczniowie i nauczyciele uczestniczący w projekcie otrzymali certyfikaty uczestnictwa, a także odbyła się degustacja tradycyjnych potraw portugalskich i koncert chóru akademickiego.
Rezultaty wizyty:
- doprecyzowanie sposobu prowadzenia strony internetowej projektu,
- omówienie dotychczasowych działań i prezentacja rezultatów,
- wiedza na temat portugalskiego systemu nauczania oraz metod i form pracy z uczniami stosowanych przez portugalskich nauczycieli,
- znajomość portugalskiego malarstwa i galerii sztuki,
- wiedza na temat charakterystycznych dla Portugalii tradycji, zwyczajów i potraw,
- nawiązane znajomości i przyjaźnie,
- lepsza znajomość j. angielskiego.
- umiejętności społeczne uczniów.