Dla uczniów
Dla rodziców
Szkolny zestaw programów nauczania
Szkolny zestaw podręczników
Zajęcia pozalekcyjne
Konsultacje dla uczniów i rodziców
Kalendarz roku szkolnego
Wyprawka pierwszoklasisty
Informacje o ubezpieczeniu
Sekretariat
Nabór uczniów do I klasy na rok szkolny 2023-2024
Nr konta Rady Rodziców
KOMUNIKATY
Szkolne mundurki
Jadłospis
Pedagog
Biblioteka
Projekt mLegitymacja
Świetlica
Akcje charytatywne
VI Regionalny Konkurs Historyczny
VIII Międzyszkolne Dyktando dla uczniów klas IV - VIII
IV Międzyszkolny Konkurs Plastyczny
Klub Młodych Literatów dla klas IV-VIII
Klub Młodych Literatów dla klas I-III
Konkursy dla uczniów
Przyroda w naszym obiektywie
Konkurs matematyczny RACHMISTRZ
Blog kaligraficzny klas I-III
Blog matematyczny klas I-III
Blog Zabawy logopedyczne
Blog historyczny
Blog biologiczno-chemiczny
Konkurs Szanuj energię, chroń klimat
EDUPORTAL
Wirtualna galeria prac plastyczny uczniów klas I - III
Wirtualna galeria prac plastyczny uczniów klas IV - VII
Regulamin boiska wielofunkcyjnego
PRACA W SP24
Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
Wizyta w szkole partnerskiej: Colegio de Educación Infantil y Primaria María Montessori w El Casar w Hiszpanii
w dniach od 26 do 31 maja 2014 r.
Cele wizyty:
• podsumowanie działań podjętych w 1 roku trwania projektu,
• opracowanie ankiet ewaluacyjnych,
• poznanie metod i form pracy z uczniami stosowanych przez hiszpańskich nauczycieli,
• zwiedzenie hiszpańskich muzeów i galerii sztuki oraz poznanie hiszpańskiego malarstwa
• poznanie charakterystycznych dla Hiszpanii tradycji, zwyczajów i potraw,
• nawiązanie znajomości i przyjaźni,
• rozwijanie znajomości języka angielskiego.
Opis wizyty:
Podczas wizyty partnerzy poznali system nauki w szkole hiszpańskiej, dzieci uczestniczyły w zajęciach wraz z kolegami ze szkoły hiszpańskiej oraz innych szkół partnerskich. Zorganizowane zostały warsztaty plastyczne, podczas których uczniowie wykonali wspólną pracę - kopię obrazu Pabla Picassa ”Guernica” oraz ozdabiali koszulki motywami z obrazów Sorolli, Picassa, Goyi i Velasqueza techniką sitodruku. Zajęcia prowadzili nauczyciele przebrani za poszczególnych malarzy. Uczestnicy wizyty zwiedzili miasto El Casar oraz wzięli udział w spotkaniu z władzami miasta w miejskim ratuszu, podczas którego burmistrz miasta El Casar wręczył przedstawicielom szkół pamiątkowe statuetki. Podczas spotkania nauczycieli szkół partnerskich omówiono problemy związane z prowadzeniem wspólnej strony internetowej oraz podsumowano działania projektowe zrealizowane w I roku trwania projektu i opracowano ankiety ewaluacyjne skierowane do nauczycieli, rodziców i uczniów. Nauczyciele zaprezentowali także działania projektowe zrealizowane w ich szkołach oraz powstałe produkty: plastyczne i literackie prace uczniów. Zorganizowane zostały wycieczki do Siguenzy i Madrytu. W Siguenzie partnerzy zapoznali się z architekturą i malarstwem gotyku, a także spotkali się z burmistrzem miasta, który opowiedział o historii tej miejscowości. Z kolei w Madrycie uczestnicy wizyty zwiedzili muzeum Pabla Picassa ”Reina Sofia”, muzeum Prado i Muzeum Sorolli. W Reina Sofia uczniowie i nauczyciele obejrzeli oryginalne dzieło Pabla Picassa ”Guernica” i zapoznali się z historią powstania obrazu oraz jego treścią i znaczeniem symboliki poszczególnych elementów dzieła. W Prado uczestnicy wizyty obejrzeli w oryginale dzieła Diego Velazqueza: m.in. ”Damy dworu”, ”Portret infantki Małgorzaty Austriackiej” i ”Prządki”, Francisco Goyi m.in.: ”Portret Karola IV z rodziną”, ”Parasolka” i ”Portret królowej Marii Luizy w mantylce”. Z kolei w Muzeum Sorolli, mającym swoją siedzibę w domu malarza, partnerzy obejrzeli dzieła Joaquina Sorolli: ”Spacer na plaży”, ”Plaża w Valencji”, ”Łodzie na plaży”, ”Czas kąpieli”, ”Kąpiel konia”, portrety żony i dzieci malarza oraz inne obrazy. Przewodniczka omówiła poszczególne dzieła i przekazała dużo ciekawych informacji na temat życia Sorolli i jego malarstwa. Na zakończenie projektu zorganizowano wieczór kultury hiszpańskiej, podczas którego odbył się pokaz tańców hiszpańskich oraz degustacja tradycyjnych hiszpańskich potraw
Rezultaty wizyty:
• podsumowanie działań podjętych w 1 roku projektu i prezentacja rezultatów,
• opracowanie ankiet ewaluacyjnych skierowanych do uczniów, rodziców i nauczycieli,
• wiedza na temat hiszpańskiego systemu nauczania oraz metod i form pracy z uczniami stosowanych przez hiszpańskich nauczycieli,
• znajomość dzieł hiszpańskich malarzy oraz znanych muzeów i galerii sztuki,
• wiedza na temat charakterystycznych dla Hiszpanii tradycji, zwyczajów i potraw,
• nawiązane znajomości i przyjaźnie,
• lepsza znajomość j. angielskiego,
• umiejętności społeczne uczniów.