0
5

Mistrzowie kodowania

21 września 2017r.
Szkoła Podstawowa nr 24
im. Tadeusza Kościuszki
43-310 Bielsko-Biała, ul. Żywiecka 239
tel/fax +48 33 816 49 84

 Nasza szkoła dołączyła do programu MISTRZOWIE KODOWANIA.


9.06.2017

Wakacje tuż, tuż. Ale my nie zmniejszamy tempa i "skreczujemy"!

Anastazja Siuda: https://scratch.mit.edu/projects/165493152/

Angelika Kosińska: https://scratch.mit.edu/projects/165821131/

Zofia Jakubiec: https://scratch.mit.edu/projects/165823064/

Można znaleźć nas również na codecombat.com (Hasło do logowania u pani D. Stasickiej).

Zachęcamy również do testowania gier stworzonych przez Was w Kodu Game Lab, dostepnych na gmailach pracowni komputerowej.

Miłej zabawy!


15.05.2017

W tym miesiącu na całym świecie obchodzimy 10 urodziny Scratcha!
Z tej okazji nasi uczniowie intenstywnie pracują i "skreczują". 

Kilka naszych projektów:

Kordian Janicki: https://scratch.mit.edu/projects/161538004/ 

Dawid Mysza i Igor Skrzela: https://scratch.mit.edu/projects/161710089/

Zofia Jakubiec: https://scratch.mit.edu/projects/163753488/

Zuzanna Bojdys: https://scratch.mit.edu/projects/165831131/


24.04.2017

Następna dawka gier stworzonych przez naszych uczniów:

Igor Skrzela i Dawid Mysza: https://scratch.mit.edu/projects/159581820/

Agnieszka Mozol: https://scratch.mit.edu/projects/159599832/

Oraz gotowy skrypt do zabawy z pikselartami w Scratch'u:

Natalia Pomorska: https://scratch.mit.edu/projects/159693055


23.02.2017

Kolejny Tydzień Kodowania trwa w najlepsze. Tworzymy gry w Kodu Game Lab oraz staramy się poskromić Scratch’a. Czas umilamy sobie również kodowaniem na stronie spritebox.com.

Mamy też coś dla tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z kodowaniem. W linku poniżej znajdziecie algorytmy, które można wykonać na kartce papieru, koniecznie w KRATKĘ. Potrzebne również będą kredki lub flamastry. Życzymy miłej zabawy.

Algorytmy do pobrania

Na zakończenie trochę tłustych gier w Scratch’u (dla miłośników pączków i nie tylko):

Karolina Nasiek: https://scratch.mit.edu/projects/146729217/

Martyna Augustyn: https://scratch.mit.edu/projects/146729517/

                               https://scratch.mit.edu/projects/151601731/ 

Kacper Kanik, Dominika Stasicka:  https://scratch.mit.edu/projects/146732732/ 

Jakub Hefner: https://scratch.mit.edu/projects/147811110/


12.12.2016

Właśnie dobiegł końca kolejny tydzień kodowania w naszej szkole. Uczniowie konstruowali gry za pomocą programu Kodu Game Lab. Starsi uczniowie tworzyli animacje oraz gry w języku Scratch. W przerwach między kodowaniem….. również kodowaliśmy wykorzystując gry i zabawy z: lightbot.com, studio.code.org oraz santatracker.google.com.

Oto kilka projektów uczniów:

Natalia Pomorska: https://scratch.mit.edu/projects/134412077/

Mikołaj Karla: https://scratch.mit.edu/projects/136670398/

oraz coś świątecznego - Kacper Kanik: https://scratch.mit.edu/projects/137206483/


Przystąpiliśmy do ogólnoeuropejskiej akcji CodeWeek. Właśnie ruszył w naszej szkole Tydzień Kodowania.

Wszyscy uczniowie naszej szkoły, mali i duzi będą brali udział w zajęciach z programowania. Będziemy tworzyć animacje, gry oraz inne kompozycje.

Korzystać będziemy z:

Więcej na: https://codeweek.org.pl/  i http://codeweek.eu/ .

zobacz zdjęcia


Na lekcjach zajęć komputerowych oraz zajęciach dodatkowych będzie jeszcze więcej programowania!

„Języki programistyczne nie są już domeną informatyków, a narzędziem, które pozwala uczniom rozwijać myślenie kreatywne, doskonalić umiejętności analityczne, nadążać za postępem techniki i z owoców tego postępu świadomie korzystać. Programowanie stało się – obok języka ojczystego i jednego języka obcego – trzecim językiem, który każdy człowiek powinien znać choć na podstawowym poziomie, by rozumieć otaczający go świat i zachodzące w nim zmiany. Lista korzyści, jakie daje nauka programowania jest długa. Pozwala to lepiej zrozumieć i wykorzystać nowoczesne rozwiązania techniczne. Sprawia przez to, że uczeń nie jest biernym odbiorcą szeroko rozumianej technologii informacyjno-komunikacyjnej, ale potrafi ze zrozumieniem realizować z jej użyciem własne projekty i wykorzystywać dla własnych potrzeb. W nowoczesnym społeczeństwie brak podstawowego zrozumienia zasad działania komputerów utrudnia odnalezienie się w dzisiejszych realiach. Programowanie sprzyja rozwojowi intelektualnemu i kreatywności dzieci, a także w dalszej perspektywie może ułatwić im znalezienie dobrej pracy, w różnych, niekoniecznie związanych z informatyką dziedzinach. Należy też dodać, że tworzenie oprogramowania jest jednym z filarów innowacyjnej gospodarki, przez co niesie korzyści nie tylko dla jednostek, ale całego społeczeństwa.”

5 Powodów, by uczyć dzieci programowania (kliknij)
Więcej informacji na stronie: mistrzowiekodowania.pl

Koordynator:
Dominika Stasicka