0
5

Dźwięki Europy - rezultaty

14 grudnia 2018r.
Szkoła Podstawowa nr 24
im. Tadeusza Kościuszki
43-310 Bielsko-Biała, ul. Żywiecka 239
tel/fax +48 33 816 49 84

EFEKTY REALIZACJI PROGRAMU

Uczniowie:

  • zapoznali się z życiem i najbardziej znanymi utworami Franciszka Liszta, Ludwika van Beethovena, Fryderyka Chopina, Edwarda Elgara, Fryderyka Haendla i Joaquina Rodrigo oraz muzyką charakterystyczną dla operetki hiszpańskiej Zarzueli;
  • odkryli piękno muzyki klasycznej;
  • wyrażali swoje odczucia muzyczne poprzez działania plastyczne, taniec, gest, ruch, poezję i prozę;
  • poznali tańce, muzyczne zabawy i piosenki popularne w krajach partnerskich;
  • rozwinęli w sobie wrażliwość na piękno muzyki i innych dziedzin sztuki;
  • rozwinęli umiejętność redagowania lirycznej i prozaicznej wypowiedzi pisemnej;
  • rozwinęli swoje poczucie rytmu i słuch muzyczny;
  • rozwinęli umiejętności i zdolności plastyczne;
  • poznali interesujące, różnorodne techniki plastyczne; 
  • rozwinęli umiejętność posługiwania się nowymi technologiami;
  • rozwinęli w sobie poczucie własnej wartości oraz pewność siebie;
  • rozwinęli umiejętność posługiwania się językiem angielskim, zwłaszcza w zakresie mówienia i pisania,  oraz motywację do nauki języków obcych;
  • stali się bardziej świadomi różnic i podobieństw kulturowych krajów europejskich biorących udział w projekcie;
  • nawiązali kontakty i przyjaźnie z dziećmi innych krajów europejskich, zdobyli wiedzę na temat krajów partnerskich;
  • poznali kulturę muzyczną, tradycje i zwyczaje krajów  partnerskich;
  • poznali system nauki w szkołach partnerskich;

Nauczyciele:

  • poznali systemy edukacyjne krajów partnerskich;
  • skorzystali z doświadczeń szkół biorących udział w projekcie w zakresie metod nauczania i form pracy;
  • wzbogacili stosowane metody nauczania i formy pracy;
  • poznali kulturę krajów partnerskich;
  • rozwinęli swoją wiedzę na temat europejskiej muzyki;
  • zdobyli umiejętność organizowania międzynarodowych spotkań;
  • nawiązali kontakty i przyjaźnie z nauczycielami szkół partnerskich.
  • rozwinęli umiejętność posługiwania się obcymi językami, a niektórzy zachęcili się do nauki języków;
  • rozwinęli umiejętność posługiwania się nowymi technologiami;
  • rozwinęli postawę tolerancji wobec odmienności kulturowej innych narodów;

Szkoła:

  • wzbogaciła ofertę dydaktyczno - wychowawczą;
  • wzbogaciła zasób pomocy dydaktycznych do nauki języka angielskiego i muzyki;
  • nawiązała nowe kontakty z innymi instytucjami edukacyjnymi i kulturalnymi;
  • zyskała przyjaciół w innych krajach europejskich;

Powrót do głównej strony projektu